Tilbake
Kjell Ove Storvik/NNKS
Marte Vold "FNF".
Kim Sletbach Groustra
Skriv ut

Good Name (Bad Phrase)

HÆ, kunst på fotballbanen? "Så klart" sier kunstner Daisuke Kosugi.

Good Name (Bad Phrase) er et kunstverk i form av en lydguide ute på en fotballbane, hvor deltakerne får instruksjoner om hvor de skal posisjonere seg på banen i henhold til korte historier rundt emner som død, egoisme, sykdom, religion, territorium, moral og andre undertrykkende forhold som styrer den menneskelige organismes oppførsel og livsforløp.

Hver av deltakerne får en iPod som inneholder en kombinasjon av 2 historiefortellinger. Deltakerne starter og slutter når de får iPoden, slik at det skaper isolerte, individuelle erfaringer som samlet blir del av en koreografert, sosial opplevelse.

Under denne økten inviterer Kunstneren Daisuke Kosugi elevene med på erfaringsdeling og refleksjon rundt kunstopplevelsen.

Lærerveiledning

Under denne produksjonen er det veldig fint om læreren hjelper kunstneren med å dele ut/returnere utstyr til/fra elever, samt sette elevene sammen i par/grupper og oppmuntre til samtaler og refleksjon.

Produksjonene i DKS skal være til for alle elever. Dersom dere har behov for tilpasning for å kunne inkludere alle, ta kontakt med turnélegger Jofrid Sørskog: jofrid.sorskog@oppland.org

Om utøvere og produsenter

  • Arrangert av: DKS Oppland, Oppland fylkeskommune
  • Kunstnere/grupper: Daisuke Kosugi
  • I samarbeid med: Good Name (Bad Phrase) er et bestillingsverk til LIAF (Lofoten international Art Festival) 2017, I Taste the Future, kuratert av Heidi Ballet og Milena Hoegsberg.

Om kunstner / utøver / gruppe

Daisuke Kosugi (1984, Tokyo, bor og arbeider i Oslo) studerte lov og statsvitenskap i Rikkyo University og jobbet som risikokonsulent i et forsikringsselskap i Tokyo. I 2009 flyttet han til Norge hvor han ble uteksaminert fra Kunsthøyskolen i Oslo i 2014. Ved å kombinere installasjoner, performance og dokumentarlignende filmer konstruerer Kosugi forførende scenarier som bærer på en underliggende konflikt, ofte basert på hans egne erfaringer. Ved å se på reguleringer som begrenser enkeltmenneskets personlige frihet, stiller disse verkene spørsmål ved identitet, kreativ arbeidskraft og politiske følelser. 

Fra 2010 til 2016 Jobbet Kosugi som lærer ved den japanske skolen i Oslo. Siden august 2016 har han drevet det kunstneriske initiativet Louise Dany i Oslo sammen med Ina Hagen.